Pastorn

Församlingen Trons Sköld leds av pastorsparet Thomas och Maria Nordberg. Här nedan delar pastor Thomas något med dig som Gud lagt på hans hjärta och som kommer att uppuntra och utmana dig till att leva ett liv i seger.

Reflektioner om "regnbågsveckan"

Vi har i media på olika sätt blivit uppmärksammade på och fått ta del av budskapet om behovet av den sexuella frigörelsen. Ett lite lustigt namnval, regnbågsveckan, för att lyfta fram friheten att leva ut sina lustar. Regnbågens historia finns att läsa om i bibelns första bok kpt .6-9. Det är tecknet som gavs efter syndafloden. Härefter skall Gud inte längre straffa synden på jorden genom att täcka den med vatten!

Läs mer

Pastorn: "Att se det lilla i det stora"

Kära vänner!

Av den minste skall det bli tusen, av den ringaste ett stort folk. Jag, HERREN, skall med hast låta detta ske, när dess tid kommer. Jes. 60:22

Att se det stora i det lilla har ringt inom mig hela vintern. Jesu ord om att allt vad vi gör mot en av dessa mina minsta det har ni gjort mot mig påminner oss om att värdesätta och se Jesus även i det lilla och enkla. När jag var liten lyssnade jag ofta på ett kassettband med Levi Petrus sista predikan, ”att vinna en och en”.

Läs mer

Bevara äktenskapet!

Gud har skapat äktenskapet som den första och mest grundläggande institution på jorden. Med anledning av förslaget på ny könsneutral äktenskapslagstiftning är det viktigt att vi som kristna inte sitter tysta utan ber och agerar.

Förståelsen av äktenskapet som en förening mellan en man och en kvinna har uppfattats som en grundläggande norm för varje civilisation och kultur. Äktenskapets betydelse för att skapa stabilitet och tydliga band av tillhörighet inom familjen kan inte underskattas. Statistiken visar entydigt att äktenskapet är den mest stabila formen av samlevnad. Barnen ges en trygg identitet i och med att de ges möjlighet att känna till sitt biologiska ursprung och de får en anknytning till både sin far och sin mor.
Det är vår skyldighet som kristna att stå upp för äktenskapet mellan man och kvinna.
Låt oss be och stå upp för det vi tror på. Läste en artikel av den välkände psykologen och författaren Alf B Svensson som är väl värd att sprida. Om du vill veta hur du kan engagera dig mer kontakta församlingens expedition.

Läs mer

Stå upp för din tro!

Stå upp för din tro!

Det pågår en kamp om vilka värderingar som skall råda i vårt samhälle idag.

Läs mer

Hoppet bär dig!

Hoppet leder fram till tron.

Läs mer

Mission och bistånd

Mission och bistånd

Svedjeholmskyrkans Podcast

Prenumerera

 

Svedjeholmskyrkan på Facebook

Svedjeholmskyrkan på facebook